Bredbandsbolaget suger

Bredbandsbolaget är en extremt dålig leverantör som inte håller vad de lovar. Efter att ha haft Bostream (istream) som Bredbandsbolaget köpte upp, så blev jag lovad snabbare uppkoppling (givetvis sa dom detta då dom samtidigt höjde priset). Dock har jag fortfarande inte blivit uppgraderad och deras kundservice verkar inte riktigt veta vad de pratar om. Jag försökte dessutom att uppgradera till Bredband24 (och det gick ju såååå bra…). Sedan visade det sig att det alls inte gick. Så min rekommendation är att i möjligaste mån undvika detta bolag, då de lovar runt…

1_1_54

Varning för Bredbandsbolaget!
Nu har jag sagt upp skiten för att istället välja Telia som bredbandsleverantör.

  • Harald

    Bra släng ut dom bara. Trist med såna leverantörer.
    Hilsen
    H

  • Harald

    Bra släng ut dom bara. Trist med såna leverantörer.
    Hilsen
    H

  • Mmm…

    Man blir så trött…

  • Mmm…

    Man blir så trött…

  • Mat suger – för det är äckligt!
    Min mamma lovade mig att jag skulle få mammascans köttbullar till middag. Mamma gick till Ica men där hade de bara Euroshoppers köttbuller, och det är ju sååååå gott.
    Jag sa till min mamma att Euroshopper köttbullar är jätteäckligt och jag blev jätte arg på henne för hon hade lovat att jag skulle få Mamma Scan.

    Pågrund av att Sverige sedan en lång tid tillbaka har dragit koppartråd genom dess avlånga geografi är det i princip marknadsekonomiskt självmord för alla aktörer på bredbandsmarknaden och för Sverige som nation att börjar dra om alla koppartrådar och ersätta dem med fiber optik.
    Företaget som stog för utbyggnaden av koppar var då Televerket, idag Telia. Telia är inte längre statligt ägt men staten äger mer av majoriteten av alla aktier och därför den största influensen på företaget.
    Under Telia finns ett dotterbolag, som tillskillnad från Telia, fortfarande är statligt ägt. Företaget heter Skanova och har ensamrätt på alla telestationer i Sverige. Alla aktörer som vill slå sig in på bredbandsmarknaden måste på så sätt slicka Telias feta röv för att få ett minimalt utrymme i Skanovas telestationer.
    Detta faktum är beroende av Sverige och dess kopparhistoria. Om man ser tillexempel i sydöst Asien där fiberoptiken byggs ut som om det vore avloppssystem, så uppstår inte problemen du har blivit utsatt för.
    Bredbandsbolaget är INTE skyldiga i fallet mot dig och ditt löft från BBB om att du ska få 24/1. De som står som skyldiga i målet är företaget Skanova. Om de basunerar ut till sina underleverantörer så som alla andra bredbandsleverantörer, att de kan leverera 24 så är det de som får stå för det.
    Det är därför ingen säger att de kan garantera en viss hastighet, för det är i praktiken omöjligt att hålla det. Om ett företag skulle komma med en sådan utsaga så skulle de mest största sannolikhet hamna hos instanser som ser till att reklamen de sänder ut granskas och på det kommer sedan ett festligt skadestånd.

    Jag håller med om att det är tråkigt att kunder hamnar i klämm när de stora bamsarna ska in och slåss om en kundgrupp som knappast växer. Eftersom it-bubblan har sprukigt så är det knappt märkbart att se några nya kunder. De kunderna som finns slåss alla operatörer om och på så sätt blir många kunder oftast dåligt bemötta. Det finns missnöjda kunder i alla markander. Tillochmed kunderna på Ica blir missnöjda när de inte får sina köttbullar.

    Så gör det rätta valet, stöd monopolet för bredband åt Telia, då kommer vi inte alls snart sitta i skiten och betala mer pengar och förlora ännu mer frihet.

    Puss!

    Den ända anledningen till att jag lägger ner kraft på din blogg är att den är så fruktansvärt lam, du börjar inlägget med att säga att något suger. jahopp, då vet vi det, vad ska då slutklämmen bli när du har byggt upp till crescendo? vi har ju redan då lärt oss vad du vill ha sagt…

    vill du bli tagen på allvar, ta då efter några av de andra hatbloggarna mot BBB, de kan man faktiskt ta på allvar.

  • Mat suger – för det är äckligt!
    Min mamma lovade mig att jag skulle få mammascans köttbullar till middag. Mamma gick till Ica men där hade de bara Euroshoppers köttbuller, och det är ju sååååå gott.
    Jag sa till min mamma att Euroshopper köttbullar är jätteäckligt och jag blev jätte arg på henne för hon hade lovat att jag skulle få Mamma Scan.

    Pågrund av att Sverige sedan en lång tid tillbaka har dragit koppartråd genom dess avlånga geografi är det i princip marknadsekonomiskt självmord för alla aktörer på bredbandsmarknaden och för Sverige som nation att börjar dra om alla koppartrådar och ersätta dem med fiber optik.
    Företaget som stog för utbyggnaden av koppar var då Televerket, idag Telia. Telia är inte längre statligt ägt men staten äger mer av majoriteten av alla aktier och därför den största influensen på företaget.
    Under Telia finns ett dotterbolag, som tillskillnad från Telia, fortfarande är statligt ägt. Företaget heter Skanova och har ensamrätt på alla telestationer i Sverige. Alla aktörer som vill slå sig in på bredbandsmarknaden måste på så sätt slicka Telias feta röv för att få ett minimalt utrymme i Skanovas telestationer.
    Detta faktum är beroende av Sverige och dess kopparhistoria. Om man ser tillexempel i sydöst Asien där fiberoptiken byggs ut som om det vore avloppssystem, så uppstår inte problemen du har blivit utsatt för.
    Bredbandsbolaget är INTE skyldiga i fallet mot dig och ditt löft från BBB om att du ska få 24/1. De som står som skyldiga i målet är företaget Skanova. Om de basunerar ut till sina underleverantörer så som alla andra bredbandsleverantörer, att de kan leverera 24 så är det de som får stå för det.
    Det är därför ingen säger att de kan garantera en viss hastighet, för det är i praktiken omöjligt att hålla det. Om ett företag skulle komma med en sådan utsaga så skulle de mest största sannolikhet hamna hos instanser som ser till att reklamen de sänder ut granskas och på det kommer sedan ett festligt skadestånd.

    Jag håller med om att det är tråkigt att kunder hamnar i klämm när de stora bamsarna ska in och slåss om en kundgrupp som knappast växer. Eftersom it-bubblan har sprukigt så är det knappt märkbart att se några nya kunder. De kunderna som finns slåss alla operatörer om och på så sätt blir många kunder oftast dåligt bemötta. Det finns missnöjda kunder i alla markander. Tillochmed kunderna på Ica blir missnöjda när de inte får sina köttbullar.

    Så gör det rätta valet, stöd monopolet för bredband åt Telia, då kommer vi inte alls snart sitta i skiten och betala mer pengar och förlora ännu mer frihet.

    Puss!

    Den ända anledningen till att jag lägger ner kraft på din blogg är att den är så fruktansvärt lam, du börjar inlägget med att säga att något suger. jahopp, då vet vi det, vad ska då slutklämmen bli när du har byggt upp till crescendo? vi har ju redan då lärt oss vad du vill ha sagt…

    vill du bli tagen på allvar, ta då efter några av de andra hatbloggarna mot BBB, de kan man faktiskt ta på allvar.

  • Mmm, bredbandsbolaget kan sina saker… not.

    Typ ett halvår efter jag hade sagt upp tjänsten kom en påminnelsefaktura från bbb. När jag ringde upp dom hävdade dom att jag fortfarande var kund…

    Noll koll rockar inte.

  • Mmm, bredbandsbolaget kan sina saker… not.

    Typ ett halvår efter jag hade sagt upp tjänsten kom en påminnelsefaktura från bbb. När jag ringde upp dom hävdade dom att jag fortfarande var kund…

    Noll koll rockar inte.

  • Hehe. Mig fortsatte de att dra pengar från via autogiro i nästan ett år efter att abonnemanget avslutats:
    http://www.webbdesigna.se/webbdesignblogg/?p=19

    Ansträngde mig för att verkligen redovisa hur mycket Bredbandsbolaget suger. Förhoppningsvis lite underhållande läsning.

    Aldrig mer BBB.

  • Hehe. Mig fortsatte de att dra pengar från via autogiro i nästan ett år efter att abonnemanget avslutats:
    http://www.webbdesigna.se/webbdesignblogg/?p=19

    Ansträngde mig för att verkligen redovisa hur mycket Bredbandsbolaget suger. Förhoppningsvis lite underhållande läsning.

    Aldrig mer BBB.

  • Magnus

    Har haft BBB något år eller två nu, och allt fungerade bra tills det nya modemet gick sönder. Det var bara början på problemen och de är inte slut.

    Alla vars modem gått sönder har fått dessa utbytta mot begagnade utbytesmodem. Vi är inne på vårt 4:e eller 5:e på ca 4 månader. Förra gången blev vi lovade ett helt nytt då vi haft “sådan otur” med de begagnade. Vi fick inte ett nytt utan ett begagnat igen. Vi har problem med det här också. Alla modem vi fått har haft olika fel, och alla kablar är utbytta, så felet ligger inte någon annanstans än i modemen. Ett modem stod bara och blinkade, i ett annat låg hela innanmätet löst…

    Senast blev jag ombedd att testa att köra direkt via modemet och inte via routern, då han på supporten misstänkte att det är något fel på routern som stör ut modemet. Konstigt att vi inte haft det här problemet med de tidigare modemen då. Kollade och konstaterade att felet kvarstår, det är alltså inte routern som stör. Ringde tillbaka och sa att felet kvarstår vilket då borde bevisa en gång för alla att modemet är kass. Vad ber mig supportsnubben att göra då? Jo, att plugga in strömförsörjningen till modemet i ett annat vägguttag, för att se om det nuvarande kanske skickar ut för hög eller för låg spänning!!! Men va faan, är de helt korkade eller tror de att vi kunder är det? Om det vore fel på vårt vägguttag borde väl vi haft det här problemet också på tidigare modem?

    Att det fungerar utmärkt med modem av andra fabrikat som jag lånat av vänner och bekanta, eller med modem av samma fabrikat fast utan telefonstödet (då vi ringer med BBB också) bevisar väl ytterligare att deras begagnade utbytesmodem är skit, och att vårt nuvarande modem är kass?

    Jag har nu gett dem en absolut sista chans att skicka ett helt nytt modem. Tar de inte den chansen byter vi bredbandsleverantör och telefonoperatör med en gång. Jag har redan kollat upp vilka alternativ vi har, och bestämt mig för vilka leverantörer vi ska ta, och vilka abonnemang. Jag är redo att trycka på knappen, om inte BBB försöker behålla oss som kund.

  • Magnus

    Har haft BBB något år eller två nu, och allt fungerade bra tills det nya modemet gick sönder. Det var bara början på problemen och de är inte slut.

    Alla vars modem gått sönder har fått dessa utbytta mot begagnade utbytesmodem. Vi är inne på vårt 4:e eller 5:e på ca 4 månader. Förra gången blev vi lovade ett helt nytt då vi haft “sådan otur” med de begagnade. Vi fick inte ett nytt utan ett begagnat igen. Vi har problem med det här också. Alla modem vi fått har haft olika fel, och alla kablar är utbytta, så felet ligger inte någon annanstans än i modemen. Ett modem stod bara och blinkade, i ett annat låg hela innanmätet löst…

    Senast blev jag ombedd att testa att köra direkt via modemet och inte via routern, då han på supporten misstänkte att det är något fel på routern som stör ut modemet. Konstigt att vi inte haft det här problemet med de tidigare modemen då. Kollade och konstaterade att felet kvarstår, det är alltså inte routern som stör. Ringde tillbaka och sa att felet kvarstår vilket då borde bevisa en gång för alla att modemet är kass. Vad ber mig supportsnubben att göra då? Jo, att plugga in strömförsörjningen till modemet i ett annat vägguttag, för att se om det nuvarande kanske skickar ut för hög eller för låg spänning!!! Men va faan, är de helt korkade eller tror de att vi kunder är det? Om det vore fel på vårt vägguttag borde väl vi haft det här problemet också på tidigare modem?

    Att det fungerar utmärkt med modem av andra fabrikat som jag lånat av vänner och bekanta, eller med modem av samma fabrikat fast utan telefonstödet (då vi ringer med BBB också) bevisar väl ytterligare att deras begagnade utbytesmodem är skit, och att vårt nuvarande modem är kass?

    Jag har nu gett dem en absolut sista chans att skicka ett helt nytt modem. Tar de inte den chansen byter vi bredbandsleverantör och telefonoperatör med en gång. Jag har redan kollat upp vilka alternativ vi har, och bestämt mig för vilka leverantörer vi ska ta, och vilka abonnemang. Jag är redo att trycka på knappen, om inte BBB försöker behålla oss som kund.